Help Center
Hulp bij reserveringen, het ophalen van de auto, noodgevallen en meer.

Ongeval & schade

Ik ben betrokken geraakt bij een ongeval, wat moet ik doen?

Wat je moet doen bij een ongeval wordt beschreven in je huurcontract. In ons nieuwere wagenpark zijn stickers aangebracht en alle sleutels zijn voorzien van een sleutelhanger met contactgegevens. Als je het huurcontract niet bij de hand hebt, moet het ongeval binnen 12 uur na optreden gerapporteerd worden bij onze hulplijn voor ongevallen/pech. 

 

Wat wordt er beschouwd als een ongeval?

Een ongeval wordt beschouwd als een plotselinge, onvrijwillige en externe gebeurtenis waarbij materiële schade en/of persoonlijk letsel optreedt.

 

Wat moet ik doen als ik geen schuld heb aan een ongeval/schade?

Zorg dat je de contactgegevens van de andere partij hebt, zodat we namens jou de schade kunnen verhalen op hen en/of hun verzekeringsmaatschappij. Merk op dat ons verhaal op een andere partij jou niet ontslaat van de contractuele verplichting tot betaling van de schade.

 

Hoe vraag ik een ongevallenrapportage bij SIXT op?

Kijk in het handschoenenkastje van je huurauto, of download het formulier hier. Wij vragen je ook een kopie te maken van het ingevulde ongevalsrapport, voor toekomstige naslag.

 

Mijn SIXT+ auto moet gerepareerd worden. Kan ik een vervangende auto krijgen?

Bij het samenstellen van jouw SIXT+ abonnement kun je een optie voor een vervangende auto tijdens reparaties toevoegen.
Bij een ongeval dat je zelf hebt veroorzaakt, krijg je tijdens de reparatieperiode een vervangende auto van SIXT. Als je mobiel moet blijven is deze optie zeker de moeite waard, omdat een allriskverzekering uitsluitend reparatie van het voertuig dekt.