Ik kan het voertuig niet vinden. Wat moet ik doen?
Als u het voertuig niet kunt vinden, kan dit verschillende oorzaken hebben. Gebruik in de eerste stap na je reservering de functie “Zoek voertuig” om via de kaart naar het voertuig te navigeren of activeer de richtingaanwijzers. Als het voertuig nog steeds niet zichtbaar is, neem dan contact op met onze klantenservice. Je kunt natuurlijk ook een ander voertuig in de buurt reserveren.
Hoe open en sluit ik het voertuig?
Open het voertuig aan het begin van je huur met de app door te klikken op “Openen” in het tabblad “Delen”. Tijdens uw huur gebruikt u de autosleutel om het voertuig te openen en te sluiten, bijvoorbeeld bij een tussenstop. De sleutel bevindt zich in het handschoenenkastje of in de middenconsole. Wanneer uw huurperiode eindigt, geeft u de autosleutel terug en vergrendelt u de auto via de app.
Het voertuig gaat niet open. Hoe komt dat?
Als het voertuig niet opengaat, kan dit verschillende oorzaken hebben. Controleer of uw mobiele data geactiveerd is en of u zich niet in een Wi-Fi-hotspot bevindt. Bovendien kunt u Bluetooth activeren om het openingsproces te versnellen. Als het voertuig nog steeds niet opengaat, neem dan contact op met onze klantenservice.
Het voertuig wil niet vergrendelen, wat kan ik doen?
Als u uw huur probeert te beëindigen en het voertuig wil niet vergrendelen, kunt u de volgende stappen ondernemen:
'- Zorg ervoor dat uw internetverbinding voldoende is en dat Bluetooth is ingeschakeld.
'- Als het voertuig nog steeds niet wil vergrendelen, kunt u de autosleutel uit het dashboardkastje gebruiken.
'- Neem daarna contact op met onze klantenservice.
Ik kan de motor niet starten na een tussenstop, wat moet ik doen?
Als de motor van je deelauto van SIXT minstens 10 minuten is uitgeschakeld tijdens de huurperiode, vraagt de SIXT-app je om veiligheidsredenen om je PIN-code opnieuw in te voeren. Als je alleen een tussenstop hebt gemaakt en je wilt je reis voortzetten, bevestig dit dan door de PIN-code in te voeren. Dit ontgrendelt de startonderbreker van het voertuig, die geactiveerd is als onderdeel van de veiligheidscontrole. Als er geen PIN wordt gevraagd in het tabblad Delen, ga dan naar het tabblad HUREN en vervolgens terug naar het tabblad Delen. Als er nog steeds geen PIN wordt gevraagd, neem dan contact op met onze klantenservice.
Het voertuig is vies van binnen of van buiten, hoe kan ik dit melden?
Hoewel onze voertuigen regelmatig worden onderhouden en schoongemaakt, kan het toch gebeuren dat je gereserveerde voertuig vies is. Neem even de tijd om de staat van het voertuig te melden via de SIXT app en help ons om je de best mogelijke service te bieden terwijl je SIXT share gebruikt.
Tijdens een lopende reservering of huurauto vind je in de SIXT-app de optie “Probleem melden” met de subitems “Voertuigconditie” en “Schade”. Klik op “Voertuigconditie” om ons te laten weten of het voertuig vies is van binnen en/of van buiten. Selecteer vervolgens de bijbehorende pictogrammen en upload desgewenst foto's rechtstreeks via de app om de staat van het voertuig te documenteren. Zodra je klaar bent met de evaluatie, klik je op “Verzenden” en ons team zal er zo snel mogelijk werk van maken. Natuurlijk kun je nog steeds je reis beginnen of voortzetten ondanks je rapport over de staat van het voertuig.