Is er een waarborgsom?
Aan het begin van de huurperiode wordt een borgsom geblokkeerd als onderpand bij de bank van de huurder. De hoogte van de borg bedraagt minimaal €30 en is afhankelijk van de verwachte huurprijs. Als je een pakket boekt, komt het bedrag overeen met de op dat moment geldende prijs voor het gekozen pakket die wordt weergegeven in de app op het moment van de reservering, plus een bufferbedrag voor het geval je het voertuig langer blijft gebruiken dan de geplande duur of extra diensten toevoegt. De borg is voor uw en onze veiligheid en is bedoeld om ervoor te zorgen dat uw huur niet onbedoeld wordt beëindigd door een gebrek aan autorisatie van uw bank tijdens het gebruik. Tegelijkertijd verzekert het ons ervan dat het verschuldigde factuurbedrag zal worden betaald.
De borg wordt automatisch vrijgegeven nadat de huur is voltooid. Dit kan een paar dagen duren, afhankelijk van de bank. Helaas hebben we hier geen controle over. Je kunt meer informatie krijgen bij je bank of de instelling die je creditcard uitgeeft.
Wat is PSD2?
PSD2 (Payment Services Directive 2) is een EU-richtlijn die betalingsdiensten en betalingsdienstaanbieders reguleert. Simpel gezegd helpt een tweestapsverificatie sinds 14 september 2019 klanten om veilig online te betalen. Een enkel wachtwoord is niet langer voldoende. Tegenwoordig heb je bij het betalen of het uitvoeren van andere ""activiteiten met frauderisico"" twee of meer factoren uit verschillende categorieën nodig. Een combinatie van wachtwoord en vingerafdruk is bijvoorbeeld mogelijk, of een pincode gekoppeld aan de smartphone. Maar een combinatie van PIN en TAN is ook geldig. Uw bank beslist over de noodzaak en het type van de tweede authenticatie. In het betaalproces op onze website of in de SIXT-app kan nu een extra stap worden toegevoegd, waarbij de bank je identiteit bevestigt. De verificatie is eenvoudig geïntegreerd in het betaalproces.
Meer informatie over PSD2 vind je hier (link naar https://www.sixt.com/help-center/articles/payment-security/).
Kan de betaalmethode achteraf worden gewijzigd in een factuur?
Helaas kunnen we je betaalmethode niet wijzigen na een reis. We gebruiken de opgeslagen betalingsmethode voor de facturering wanneer de huurperiode begint. Daarom kunnen we geen rekening houden met je nieuwe betalingsgegevens. Je kunt je betaalmethode eenvoudig en snel wijzigen voor toekomstige reizen in onze app. Selecteer hiervoor het persoonssymbool rechtsboven en klik vervolgens op “Betaalmethode”. Hier kun je een nieuwe betaalmethode toevoegen of verwijderen.