Help Center
Hulp bij reserveringen, het ophalen van de auto, noodgevallen en meer.
Zoek in de hulponderwerpen

SIXT beschermingsopties en extra's

Schade en verzekeringen

De coronabeperkingen worden steeds minder. Daardoor worden er ook veel meer auto’s gehuurd. Zoveel zelfs, dat onze klantenservice daar momenteel niet op is berekend. Via de telefoon zijn we daarom helaas slecht bereikbaar. Toch willen we ervoor te zorgen dat iedereen goed geholpen wordt met vragen over schades. Stuur deze daarom alsjeblieft naar: damages-benelux@sixt.nl

Als het onverhoopt gebeurt en je beschadigt je huurauto of je krijgt een ongeluk, zul je willen weten wat de beste manier van handelen is. Het eerste wat je moet weten is dat je in elke situatie SIXT zo snel mogelijk moet waarschuwen als je een ongeluk hebt in een van onze huurauto's. Voor andere schade moet je een schadeclaim invullen en wordt je geïnformeerd over wat er gedekt wordt door de beschermingsopties die je hebt gekozen. Voor antwoorden op je vragen over deze en andere schadeclaims en -situaties, zie het onderstaande gedeelte.
 

Hoe kan ik informatie inwinnen over de verzekeringen bij SIXT?

Wanneer je een bepaalde autocategorie hebt gekozen, vind je onder de rubriek "Verzekeringen" per huurland een overzicht van verzekeringen. 
 

Hoe kan ik informatie inwinnen over aanvullende diensten?

Wanneer je een bepaalde autocategorie heeft gekozen, vind je onder de rubriek "Extra's&huurvoorwaarden" per huurland een overzicht van beschikbare accessoires. Je vindt hier alle informatie, van kinderzitje tot sneeuwkettingen tot aan afleverkosten. 
 
Was dit antwoord nuttig?
Ja, het was nuttig
Nee, ik heb verdere ondersteuning nodig