Hoe werkt de Car Gate?
De Car Gate is een drive-throughscanner die is uitgerust met camera’s, sensoren en een speciaal verlichtingssysteem. Het voertuig wordt automatisch gefotografeerd wanneer deze het parkeerterrein van de vestiging verlaat en weer binnenrijdt – dus bij aanvang en aan het einde van de huurperiode.
Alle beelden worden direct geanonimiseerd zodat klanten niet zichtbaar zijn. De foto's die aan het einde van de huurperiode worden genomen, worden vergeleken met die van het begin (indien beschikbaar en indien de ophaallocatie over een Car Gate beschikt) om eventuele nieuwe schade vast te stellen.
Als er nieuwe schade wordt vastgesteld, wordt deze zorgvuldig beoordeeld door ons gekwalificeerd personeel om eerlijke en klantgerichte beslissingen te waarborgen. Alleen als een medewerker de schade duidelijk als nieuw identificeert, kan SIXT een schadeclaim indienen.
Stelt SIXT de foto’s van vertrek en terugkomst ter beschikking aan haar klanten?
Ja. Als er tijdens de beoordeling nieuwe schade wordt vastgesteld – op basis van de beschikbare foto’s van het vertrek en de terugkomst van het voertuig – worden klanten per e-mail op de hoogte gebracht. Deze e-mail bevat ook de fotodocumentatie om volledige transparantie te waarborgen.
Hoe verwerkt de Car Gate beelden waarop klanten zichtbaar zouden kunnen zijn?
De Car Gate is volledig AVG-compliant. Personen die op de beelden zichtbaar zouden kunnen zijn, worden automatisch en onomkeerbaar geanonimiseerd – bijvoorbeeld door gezichten of ruiten van het voertuig te vervagen.
Met wie kunnen klanten contact opnemen bij vragen over een schadeclaim die via de Car Gate is geregistreerd?
Als klanten vragen hebben over een gedocumenteerde schadeclaim, kunnen zij contact opnemen met SIXT via de contactgegevens die in de e-mail met de claimdocumentatie zijn vermeld.